Kanton bedankt

20 juni 2016 - Kanton, China

He Kanton,

Bedankt dat ik mocht blijven logeren. Een weekje bij jou waarin ik veel heb kunnen leren.

Door jou leerde ik Dave kennen, die weet hoe je minderjarige Chineesjes moet verwennen.

Door jou leerde ik dat het goed is een sprong in het diepe te wagen en dat het best wel fijn is om een strak zwembroekje te dragen.

Bij jou kwam ik tot rust en je liet mijn honger stillen, bij jou danste ik tot diep in de nacht tussen negerinnen met grote billen.

Bij jou ontmoette ik Takanashi, de assistent trainer van de plaatselijke FC, hij sprak zelfs een woordje Nederlands en ook nog best okay.

In jouw stad was ik geen blanke druppel in een gele rivier, maar een persoon, een individu, gewoonweg Olivier.

In jouw stad kan ik niet blijven want ik moet weer naar Maastricht, vandaar dat ik je wil bedanken met dit reeds afgelopen gedicht.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Thom:
    20 juni 2016
    Wauw, wat een emotioneel gedicht, gewoonweg prachtig Olivier!!1!
  2. Ellen:
    20 juni 2016
    daar kreeg ik wel even een kippevelletje van..., jij ook bedankt Oli, voor het delen van je verhalen en dat we konden meegenieten!
    liefs ellen
  3. Giaco quint:
    20 juni 2016
    In alle verhalen hoorde ik ollie alsof je naast me zat te vertellen
    Tot snel weerzien
    Drinken we een jup
    Kun je nog uitwijden over wat er tussen de regels nog gebeurd en ervaren is
    Ciao ci vi diamo
    Giaco